Lantlivspuls

En blogg i dagboksform där mina tankar om högt och lågt får samsas med vardagsberättelser från den lilla gården i den lilla byn på landet. Inga förskönande omskrivningar utan ibland riktiga djupdykningar rätt ner i novembergeggan eller i det sköna gröna där kycklingarna kläcks i köket och det dagliga brödet gräddas på vedspisen. Mitt liv i all sin enkelhet och all sin svårighet. Välkommen!

Me love tea

Publicerad 2016-04-27 07:00:00 i Allmänt,

Jag har många saker jag gillar i livet tex. min familj, gården, djuren och min man. Jag gillar dessutom väskor, klänningar, armband och glass. Men jag gillar också te. Kaffe har jag lärt mig dricka som vuxen och ibland är det tokroligt att prova olika sorter och varianter av kaffe men te... mmmm. 
 
Te i tekanna är bäst tycker jag. Vattnet kokar jag mest i tekokaren om jag inte har vedspisen i gång för då blir det i kastrull. Det här med temperaturer, storleken på bubblor osv har jag aldrig lärt mig och några cermonier ägnar jag mig inte heller åt men jag gillar te och det är jättekul att gå i olika affärer och spana in deras sortiment. 
 
När jag var yngre hade jag alltid socker/honung och mjölk i mitt te men nu kör jag helt utan, bara te. Jag köper helst grönt te i olika smaker och på sistone har jag köpt yogi tea som jag verkligen gillar. Smakerna är rena och det jag dricker nu heter womans balance, vilket passar mig perfekt! På varje paket finns en yogapose/övning och den lilla lappen som sitter på tepåsens snöre innehåller fina små citat, de gör min dag. Rekommenderas varmt ♥
 
 
När jag var i Örebro hittade jag en fin liten tebutik som jag fyndade både te och kaffe i och deras slottskaffe och slottste var verkligen gott. 
 
I och med mitt tedrickande har jag ju också hittat världen av tekoppar. Hur fantastiskt är det inte att få dricka te ur en vacker tekopp eller en stor mugg. Det finns vaianter för alla tillfällen. Underbart! Den här varianten har jag däremot aldrig testat.. men det är ju inte för sent än. 
Make an apple tea cup: Slice the top off a large apple and set it aside, then use a melon baller to remove the core and create a cup. This trick gives your tea a fruity flavor because the apple flesh will infuse your beverage with sweet flavor. It's the perfect treat for a chilly fall night!:
 
 
Är ni te eller kaffeälskare, eller har ni hittat någon annan dryck som gör er dag lite bättre?
 
*Tea for two or two for tea*
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela