Lantlivspuls

En blogg i dagboksform där mina tankar om högt och lågt får samsas med vardagsberättelser från den lilla gården i den lilla byn på landet. Inga förskönande omskrivningar utan ibland riktiga djupdykningar rätt ner i novembergeggan eller i det sköna gröna där kycklingarna kläcks i köket och det dagliga brödet gräddas på vedspisen. Mitt liv i all sin enkelhet och all sin svårighet. Välkommen!

Att sätta mål och utmana

Publicerad 2016-02-15 18:10:04 i Allmänt,

Ibland brukar jag utmana mig själv när det är något jag verkligen vill genomföra. Har märkt att det är ett ganska bra sätt att få saker gjorda på. Åtminstone de fysiska som träning tex. De mentala är lite svårare när det gäller utmaningarna, de är mer svårmätbara och slinker genom så lätt. 
 
Just nu är jag på väg att avsluta min egen plankutmaning, 10 plankor om dagen i 10 dagar. Detta för att jag behöver träna upp min bålstabilitet och genom att göra det regelbundet så får jag också ett mer hållbart resultat. Win win. 
 
När det gäller min mentala sida kör jag ibland små utmaningar som att tex. skriva tacksamhetsdagbok en viss tid, eller att skriva ner varje kväll vad jag tyckte att jag gjorde bra den dagen. Att meditera 5 min/dag, affirmera eller under en viss tid tänka en ny tanke kan vara andra sätt. Svårt, men jag övar på det. 
 
Just nu funderar jag mycket på att skriva ner de mål jag har och göra dem mer mätbara i slutänden. Att sätta deadlines och verkligen fundera ut vad jag vill i livet och sätta det på pränt. Jag har ibland gjort collage och har ett nu som jag trivs fantastiskt bra med, bilderna i det säger det mesta. Min utmaning just nu går ut på att varje dag under en viss tid sitta ner i stillhet, fundera över mina mål och det jag vill, ta mig dit där det redan har skett och sedan skriva ner det på papper. Därefter läser jag det högt och lägger det så att jag ser det. Sen släpper jag det. Så gör jag om det igen nästa dag. Jag känner själv när jag ska släppa taget om det och sluta med utmaningen, då räcker det med att målet, drömmen, visualiseringen bor i mitt hjärta. 
 
Jag har inga facit och vet verkligen inte om det är rätt sätt att gå fram för att nå mål men det känns iallafall väldigt bra i mig att göra så och det för mig framåt, det känns som det viktigaste just nu. Om det är meningen så sker det, om inte så finns det en annan mening tänker jag. 
 
5 WONDERFUL THINGS YOU NEED TO KNOW ABOUT SUCCESS Success is great and we all want to achieve it. We set our goals and then aspire to have them accomplished. Sometimes the road to success seems to be so long and tiring that we start getting distracted. It seems as if we are never going to succeed and disappointment surrounds us Read more: http://www.liftupideas.com/5-wonderful-things-need-know-success/:
 
Just detta att faktiskt tro att man är värd något tror jag är oerhört viktigt. Genom att förminska oss själva så förminskar vi våra drömmar och då tar vi ju också bort anledningen till att få något. Vi är SÅ värda allt!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela