Lantlivspuls

En blogg i dagboksform där mina tankar om högt och lågt får samsas med vardagsberättelser från den lilla gården i den lilla byn på landet. Inga förskönande omskrivningar utan ibland riktiga djupdykningar rätt ner i novembergeggan eller i det sköna gröna där kycklingarna kläcks i köket och det dagliga brödet gräddas på vedspisen. Mitt liv i all sin enkelhet och all sin svårighet. Välkommen!

Hemma

Publicerad 2016-02-25 09:56:22 i Allmänt,

Idag ligger jag nedbäddad i soffan... Förkylningen satte sig rejält och jag är rätt däckad. Tur att det inte händer ofta för jag är alldeles för rastlös för det här. 
 
Tar det lugnt, dricker te och ser på film. Min dag. Har gott sällskap dock.
 
 
 
Ha det gott! ♥
 

Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2016-02-25 18:29:43

Vad mycket det hänt sedan jag han titta in sist. Luftgevärs skytte för tösen, vad roligt! Kalas för mannen med släktingar på besök är alltid roligt. Men inte så roligt att du ligger förkyld men jag ser att du har gott sällskap. Hoppas att du snart är på benen igen. Roligt att du vill fixa med projekt när du inte orkar, kanske för att du har mer tid att tänka när du ligger och vilar. Roligt att planera även om det dröjer innan saker blir gjorda och vissa kanske inte alls, men drömma och planera är härligt.
Krya på dig!
Kram

Svar: Ja, planeringen och drömmarna är ju halva grejen med trädgården tycker jag. Sen får den växa utifrån våra förutsättningar - viktigt att komma ihåg för mig själv tycker jag. Växa långsamt :)
Kram!
lantlivspuls.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela