Lantlivspuls

En blogg i dagboksform där mina tankar om högt och lågt får samsas med vardagsberättelser från den lilla gården i den lilla byn på landet. Inga förskönande omskrivningar utan ibland riktiga djupdykningar rätt ner i novembergeggan eller i det sköna gröna där kycklingarna kläcks i köket och det dagliga brödet gräddas på vedspisen. Mitt liv i all sin enkelhet och all sin svårighet. Välkommen!

När våren vaknar

Publicerad 2016-02-07 20:53:09 i Allmänt,

Idag var en sån där dag när allt kändes möjligt och som om inga hinder fanns. En sån där dag när ljuset kom tillbaka efter gråväder med regn, snöblask och elände. En sån där dag när alla batterier laddades. Äntligen!
 
Såna dagar vaknar min själ och jag kan med alla sinnen känna att jag lever och vill leva fullt ut. Jag känner en otrolig tacksamhet över allt som finns i mitt liv och det behöver verkligen inte vara stort för att kvalificera sig på den listan. 
 
Efter en tid med tidsbrist, inspirationsbrist, mörker, kyla och ishalka överallt infann sig nu den där ljuvliga vårkänslan när isar smälter och vinden inte är sådär isande kall längre. När stalloverallen blir för varm och en fleecejacka räcker. När djuren står stilla i hagarna med mularna mot solen och ögonen lite lagom slutna.. i njutning. När fåglarna kvittrar med det där alldeles speciella kvittret som kännetecknar att våren är i antågande och att livet återvänder i sinne och själ. Fantastiskt och såna dagar väcks så många känslor i mig att de nästan inte får plats. Jag är tacksam över att få uppleva dem igen, att få bo där jag bor och vara så trygg att jag kan njuta, att jag har lyxen att kunna planera för en morgondag och sinnesro att njuta av det som händer precis just nu. Tacksam. 
 
En dag när våren vaknade. 
 
 
 
 
 
*The best is yet to come* ♥
 

Kommentarer

Postat av: Pia Gustavsson

Publicerad 2016-02-08 08:21:07

Åh, Ann-Mari, vilket härligt blogginlägg. Och så bra beskrivet om känslan när första vårdagen är här här. Vinden är inte längre lika isande...och man blir varm i de kläder som man kanske var lite kall i för en vecka sen.
Underbart med djuren. Jag avundas dig detta liv :-). Jag vill också!
Lev väl
Pia

Svar: Ja, igår var verkligen en sån där batteriladdardag. I stort sett allt stämde. Tacksamhet.

Tack för fina ord Pia ♥
lantlivspuls.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela