Lantlivspuls

En blogg i dagboksform där mina tankar om högt och lågt får samsas med vardagsberättelser från den lilla gården i den lilla byn på landet. Inga förskönande omskrivningar utan ibland riktiga djupdykningar rätt ner i novembergeggan eller i det sköna gröna där kycklingarna kläcks i köket och det dagliga brödet gräddas på vedspisen. Mitt liv i all sin enkelhet och all sin svårighet. Välkommen!

Så skriver jag igen...

Publicerad 2016-02-02 14:22:23 i Allmänt,

Efter en tids bloggpaus, funderande och ältande har jag beslutat mig för att blogga igen. Ett test kanske för att se vad fingrarna och hjärnan kan komma överens om. Slänger där också in en skvätt själ och hjärta så får vi se var allt landar. Mjukt hoppas jag.
 
Jag skriver för min egen skull, men kan någon annan finna dessa rader givande så är ni varmt välkomna! Jag kommer att vara så ärlig jag kan och ganska fri i tanken och därigenom också det skrivna ordet. Att begränsa mig i min egen blogg känns inte speciellt bekvämt, jag vill utforska mitt eget lilla utrymme och fundera ut vad jag vill fylla det med. Ser fram emot det, även om jag kan förvarna om viss spretighet i mina ämnen.
 
I min familj ryms inomhus 2 vuxna och 4 barn i olika åldrar från tonår till lågstadieålder samt 2 hamstrar, 2 gerbiler, 3 katter och 1 hund. Utomhus ryms 4 hästar, 3 får, 3 kaniner och 21 höns och 3 tuppar. Vi bor på en liten gård i en liten by i Mellansverige. Gården är inte större än att vi i stort sett kan se allt vi äger när vi står i trädgården men tillräckligt stort för att hysa allt vi vill ha i djur- och markväg.
 
I bloggen skriver jag ur hjärtat det som jag vill berätta och mycket av det handlar om just det ovanstående: Gården, djuren, barnen, trädgård, odling, hjärta, smärta, skratt och lycka, lera och mörker, spirande grönska och skörd - allt och lite till.
 
Välkommen tillbaka säger jag till mig själv och välkomna och hej säger jag till er som hittat hit.
 
/Ann-Mari
 
 

Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2016-02-02 14:30:44

Härligt att du skriver igen! Väntar med spänning på vad du kommer skriva om.
Kram

Svar: Hmm, jag också faktiskt. Jag har ingen direkt plan men känner att det är en massa ord som behöver ut... ha ha. Kram!
lantlivspuls.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela