Lantlivspuls

En blogg i dagboksform där mina tankar om högt och lågt får samsas med vardagsberättelser från den lilla gården i den lilla byn på landet. Inga förskönande omskrivningar utan ibland riktiga djupdykningar rätt ner i novembergeggan eller i det sköna gröna där kycklingarna kläcks i köket och det dagliga brödet gräddas på vedspisen. Mitt liv i all sin enkelhet och all sin svårighet. Välkommen!

Att andas

Publicerad 2016-03-31 21:21:46 i Allmänt,

Det är rätt intressant att börja studera sin egen andning. Var sitter den, hur känns den, vad gör den med dig? 
 
Sedan jag började yoga har min andning blivit djupare, långsammare och mycket mer välgörande. Däremot har jag märkt att jag inte alltid andas sådär hälsosamt som jag vill men genom att först bli medveten om hur jag kan andas på ett välgörande sätt lär jag mig när jag inte gör det och kan då förändra den. 
 
Let worry go.  Breathe and trust.:
 
Något jag lagt märke till är just det, att vi ofta inte blir medvetna om vad vi vill ha förrän vi står inför det vi inte vill ha. Kanske är det så all kunskap fungerar i sin grund? Att först göra lite fel så att vi vet vad som är rätt för oss? Lite som att ha tråkigt ibland för att veta när vi har roligt. 
 
Ser man på livet ur det perspektivet är det inte så tokigt att göra misstag och lite galet ibland, eller hur? Ibland blir det större fel än önskat men även genom att ta sig igenom sådan smärta hittar man ljuset till slut. Jag tror stenhårt på att bejaka livets alla sidor, såväl ljusa som mörka. Acceptans innebär inte alltid att godta men gör livet lite lättare för det är ju trots allt det vi lever, varje dag. Att acceptera sig själv för den man är, det är nog den finaste gåva att ge sig själv. 
 
Be loving and gentle with yourself...we all do the best we can with where we are...and the current level of awareness...grow gently...love who you are...:
 
*Love and light*
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2016-04-01 07:06:42

Jag har inte provat Yoga mer än en gång och det var med jobbet. Tyckte om det då men sedan har det liksom aldrig blivit av mer. Just nu måste jag jobba på med styrketräning för att hjälpa min rygg som är mycket bättre men som jag vill vara rädd om så den kommer hålla. Men Yoga tror jag att jag ska prova, har en kompis som går varje vecka så kanske kan hänga på henne....
Vad spännande med dina odlingar, roligt när man börjar se att det växer. Roligt som du skriver att prova för odling på olika sätt. Du får göra en skriftlig utvärdering här sedan!
Ha en härlig helg!
Kram

Svar: Yoga har gjort, och gör, underverk för mig. Främst mentalt men även fysiskt och jag gör det både hemma och i grupp. Underbart och jag rekommenderar det verkligen!
Kram!
lantlivspuls.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela