Lantlivspuls

En blogg i dagboksform där mina tankar om högt och lågt får samsas med vardagsberättelser från den lilla gården i den lilla byn på landet. Inga förskönande omskrivningar utan ibland riktiga djupdykningar rätt ner i novembergeggan eller i det sköna gröna där kycklingarna kläcks i köket och det dagliga brödet gräddas på vedspisen. Mitt liv i all sin enkelhet och all sin svårighet. Välkommen!

Kolla in vad grannarna gör...

Publicerad 2016-03-13 11:52:24 i Allmänt,

På helgerna passar jag ofta på att gå en tidig morgonpromenad med hunden. Tycker det är skönt att få den starten på dagen, att vara med när allt vaknar till liv. Helt fantastiskt att på våren se solen gå upp och lyssna på alla fåglarna som sjunger sådär härligt som de bara gör på våren. 
 
Den här helgen har det varit spårsnö och det är alltid lite extra roligt när jag kan gå och titta lite på vilka grannar vi har omkring oss på gården. Ganska nära har de skuttat, lufsat och smygit runt. 
 
 
Kurre ekorre
 
 
Herr grävling
 
 
Lodjur, lynx lynx
 
Tycker det är kul att se att vi människor bara är ett fåtal i vår direkta omgivning, de som bor i skogarna och på våra fält är så många, många fler och så olika. Får mig att tänka på vår tillhörighet här på jorden och att vi alla ingå i ett stort sammanhang där vi behöver ha ett samspel och respekta allt i vår miljö. Det är vi som behöver ta störst hänsyn och vi behöver verkligen bli de planetskötare som jorden så väl behöver. 
 
Känner såna dagar väldigt stor tacksamhet över att få leva i så direkt närhet till naturen som jag gör. Underbart sällskap i solen hade jag, hon njuter minst lika mycket som jag av solens värmande strålar. 
 
 
 
*Plant hope*
 
 
"I go to nature to be soothed and healed, and to have my senses put in tune once again." -John Burroughs:
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2016-03-14 13:55:34

Vad mycket spännande "grannar" ni har. Förstår din njutning av de tidiga ensamma morgon promenaderna!
Kram

Svar: Ja, en av de där små sakerna i livet som bara är guld!
Kram!
lantlivspuls.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela