Lantlivspuls

En blogg i dagboksform där mina tankar om högt och lågt får samsas med vardagsberättelser från den lilla gården i den lilla byn på landet. Inga förskönande omskrivningar utan ibland riktiga djupdykningar rätt ner i novembergeggan eller i det sköna gröna där kycklingarna kläcks i köket och det dagliga brödet gräddas på vedspisen. Mitt liv i all sin enkelhet och all sin svårighet. Välkommen!

Lantlivsnöje

Publicerad 2016-05-16 20:47:04 i Allmänt,

Jag är ju av den sorten som gillar både landet och stan och därför gärna drar med mina barn på aktiviteter i båda miljöerna. Häromhelgen fick ju barnen lite stadsaktiviteter tillsammans med släkten i huvudstaden och i helgen passade vi på att ta med de yngsta på familjedag på naturbruksgymnasiet. En kul utflykt där man kan titta på lite av varje. Griskultingar är ju alltid kul och de har dessutom ett smådjurshus med allt från fåglar, råttor, kaniner, reptiler, fiskar och spindlar. Familjedagen är välbesökt och denna gång var inget undantag men det blåste kalla nordanvindar på oss. 
 
 
Sonen testade också att stapla stockar med en stor skotarmaskin som man kör i skogen med. Gissa om jag är grymt imponerad då han staplade alla 6 stockar själv och sedan plockade ner dem lugnt och fint igen. Wow!
Han har fallenhet för det där med jordbruk och maskiner, vår 11-åring!
 
 
Idag har ruskvädret visat upp hela sitt register med halv storm och regnväder på tvären. Hoppas på bättring och i helgen vill vi ha fint väder för då ska vi ha 15-års kalas!
 
Det känns så overkligt varje gång våra barn fyller år. Var tar tiden vägen liksom?! Äldsta blir myndig nästa år och lillfia fyller tvåsiffrigt om bara ett drygt halvår. Hjälp! Tur att jag är "forever young", åtminstone i själen!
Kan bara hålla med Yoko Ono om det här:
 
forever young:
 
 
 
*Live with love and laughter*

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela