Lantlivspuls

En blogg i dagboksform där mina tankar om högt och lågt får samsas med vardagsberättelser från den lilla gården i den lilla byn på landet. Inga förskönande omskrivningar utan ibland riktiga djupdykningar rätt ner i novembergeggan eller i det sköna gröna där kycklingarna kläcks i köket och det dagliga brödet gräddas på vedspisen. Mitt liv i all sin enkelhet och all sin svårighet. Välkommen!

Deklarationsångest!

Publicerad 2016-04-28 17:13:17 i Allmänt,

Ja, jag har nog en ganska stor släng av deklarationsångest. Stooor! Fattar inte varför för jag har verkligen inget att oroa mig över. Inga speciella avdrag mer än bensinen, inget eget företag och inga andra konstigheter. Ändå... jag gillar det inte. Antar att det är storebrorssyndromet som spökar...
 
Nu är det hur som helst gjort och det blev ett plus på kontot för min del, så jädra skönt rent ut sagt. I år ska jag faktiskt unna mig lite rekreation och att göra något kul med familjen. Tjoho!
 
Efter dagens deklarationspärs är det skönt att luta sig lite tillbaka med en kopp te innan middagen och sedan en härlig promenade och yoga på det ikväll. Ska bli skönt. Imorgon är jag ledig och ska ta mig en tur till mor för att hämta lite saker hon vill bli av med när hon nu flyttat. Blir en utflykt på ett antal mil som jag inte räknat med men det blir bra ändå. Jag gillar att köra bil och får passa på att lyssna på en bok. Ska även stanna till och gå på lite loppis och sånt är ju så underbart.
 
Vid ett flertal tillfällen har jag hittat en viss sorts keramik som fanns i mitt barndomshem på det glada 70/80-talet. Jag kan inte riktigt släppa taget om det så hittar jag en mugg någonstans så får den definitivt följa med hem, hur gul, orange och brun den än är. Jag gillar dem! Någon som minns den här serien:
 
Jag älskar att titta bland gamla saker eller gå runt i gamla hus och fundera över hur de som bott i det i äldre dagar haft det. Vad har deras dagliga sysslor varit och vilka vardagsproblem har de haft? Liksom vi har i vår tid har väl de haft sin del av bekymmer och glädjeämnen, fest och vardag. Att hålla i riktigt gamla, välanvända saker är som att göra en tidsresa och ibland kan jag nästan känna energin som finns kvar i de slitna detaljerna och mönstren. Att få ta del av en bit historia är faschinerande och tacksamt tycker jag och det är nog så viktigt att ha den med sig när vi rör oss framåt. Vi har det oftast lite bättre pga att någon haft det sämre.
 
Bildresultat för history+quotes
 
Bilderna hämtade från internet.
 
 
*Love*
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela