Lantlivspuls

En blogg i dagboksform där mina tankar om högt och lågt får samsas med vardagsberättelser från den lilla gården i den lilla byn på landet. Inga förskönande omskrivningar utan ibland riktiga djupdykningar rätt ner i novembergeggan eller i det sköna gröna där kycklingarna kläcks i köket och det dagliga brödet gräddas på vedspisen. Mitt liv i all sin enkelhet och all sin svårighet. Välkommen!

Hela gänget samlat

Publicerad 2016-04-03 20:56:25 i Allmänt,

 
Här ser ni våra hönskycklingar samlade. De till vänster är av rasen Pavlovskaja och de tre i mitten och till höger är av rasen hedemorahöna. Ska bli jättekul att se dem växa till sig och om vi fick några nya höns denna gång. Det blir ju ofta väldigt många tuppar vid ett kläck. 
 
Idag har vi haft en toppendag. Började med lugn frukost och sen en hel del trädgårdsarbete där jag bland annat grävde första djupbädden. Jag har aldrig gjort en sådan men i år kände jag att det var dags. Armarna fick jobba men det är nog värt det för det blev en ordentlig höjd på bädden och det innebär ju dels att den värms upp snabbare än jorden som ligger platt på marken och dels att det blir bra jord för saker att växa nedåt i, tex morötter. Får se vad som ska sättas ut först där, förmodligen grönkålen som jag förodlat inne eftersom den börjar växa på sig fint. Det är ju dock några veckor kvar för än är inte de kalla nätterna över. 
 
Just nu förbereder jag mig inför ett nytt äventyr. Jag ska på utbildning genom jobbet i hela 2 veckor. Jag kommer hem på helgerna men i veckorna sover jag alltså borta i en annan stad. Det ska bli riktigt roligt och jag har laddat med mycket att läsa och har bokat in mig på ett yogapass. I övrigt blir det nog promenader och en hel del pluggande skulle jag tro. Jag är ju där för att lära mig - massor! 
 
Det är alltid tufft att vara borta hemifrån för visst saknar jag barnen och maken tokmycket men jag har mitt fokus på att lära mig en massa nytt och att yoga och ta hand om mig på bästa sätt så att jag är laddad för massor av kramar när jag kommer hem. 
 
Så om bloggen blir lite tyst ett tag framöver så vet ni varför, jag kommer tillbaka!!
 
 
 
*Ta hand om er på bästa sätt*
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2016-04-04 18:35:43

Två veckors utbildning på annan ort låter spännande, vad är det du ska gå för kurs?
Klart du längtar efter familjen men tänk vad mysigt det blir när du kommer hem på helgen!
Ha så roligt!
Kram

Svar: Jag går grundutbildningen inom den förvaltning jag jobbar nu. Spännande och roligt men som att vara i en bubbla....
lantlivspuls.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela