Lantlivspuls

En blogg i dagboksform där mina tankar om högt och lågt får samsas med vardagsberättelser från den lilla gården i den lilla byn på landet. Inga förskönande omskrivningar utan ibland riktiga djupdykningar rätt ner i novembergeggan eller i det sköna gröna där kycklingarna kläcks i köket och det dagliga brödet gräddas på vedspisen. Mitt liv i all sin enkelhet och all sin svårighet. Välkommen!

Landa

Publicerad 2016-04-20 18:55:20 i Allmänt,

Nu har jag landat efter mina två utbildningsveckor i Örebro. Det har varit fantastiskt skönt att göra något annat än det vanliga inrutade och otroligt roligt och lärorikt med all ny kunskap. Men det är också väldigt, väldigt skönt att komma hem till familjen igen. Jag har varit hemma på helgerna men det har känts mest som om jag bara vänt i dörren och sedan åkt igen. 
 
Nu landar jag, tar djupa andetag och bara tillåter mig att vara ett tag. Det är en hektisk tid med mycket som ska ordnas och fixas med i trädgården och med djuren. Våren, sommaren och tidig höst är den tid då vi har mesta att göra och också den tid då jag unnar mig minst vila. Jag vill verkligen ändra på det men känner att det är svårt. 
 
Jag övar, varje dag och till min hjälp har jag medveten närvaro, meditation och yoga. Flummigt tycker kanske många men det är så enkelt. Det är lugn med andra ord bara. Att sitta stilla en stund, sluta ögonen och känna in kroppen mot underlaget och att känna sin egen andning, så enkelt. Att sedan lägga till lite lättare fysiska övningar på det och vips så har vi yoga. Lugn. Varför göra det svårt när vi kan göra det enkelt?
 
Just det är något jag också övar på just nu, att förenkla. När jag lärde mig yoga så gick jag på gruppyoga och skulle jag yoga hemma så ville jag ha det så likt gruppens yoga som möjligt. Tyst, lugnt och avslappnat. Nu har jag släppt lite mer på det och tänker lite mindre fyrkantigt. Visst gör jag hela yogaprogram på mattan hemma i köket också men jag försöker använda yogan mer fritt också. När jag jobbar, som pausgympa, eller när jag lagar mat eller på promenaden. Låta yogan finnas helt fritt och naturligt. 
 
Meditationen är verkligen guld och det är samma där. Ge den fem minuter av din dag och den ger dig tillgång till så mycket kunskap som du inte kan finna någon annan stans.
 
Meditation, because some questions can't be answered by Google. #wisdom #affirmations #meditation
 
 
Hoppas på fin vila i vår med solen i ansiktet i en skön stol i trädgården. Underbart!
 
*Namaste*
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela