Lantlivspuls

En blogg i dagboksform där mina tankar om högt och lågt får samsas med vardagsberättelser från den lilla gården i den lilla byn på landet. Inga förskönande omskrivningar utan ibland riktiga djupdykningar rätt ner i novembergeggan eller i det sköna gröna där kycklingarna kläcks i köket och det dagliga brödet gräddas på vedspisen. Mitt liv i all sin enkelhet och all sin svårighet. Välkommen!

Att ta sig tid

Publicerad 2016-02-13 22:09:48 i Allmänt,

När vår dotter, som är yngst, fyllde 9 år nyligen önskade hon sig en tjejdag tillsammans med mamma, alltså mig. Himla bra present tycker jag som genast hakade på. 
 
Det har varit viktigt för mig att göra saker tillsammans med barnen lite på tu man hand då och då. Äldsta sonen brukar välja att stanna hemma när syskonen åker bort till släktingar på lov osv. och då passar vi på att luncha på stan, kanske se en film och bara vara lite tillsammans. Med de övriga barnen kan det bli allt från fikastunder på stan till bio eller att hälsa på någon tillsammans. Den där lilla stunden gör så mycket och när jag tänker efter på min egen barndom så är det sånt jag minns mest... de där stunderna då vi bara var, då vi kunde prata eller bara uppleva saker tillsammans. Inget stort och påkostat utan de där gångerna då tiden stod lite still och upplevelsen fanns i det där stora i det lilla. 
 
Igår var det dags för mig och tösen att ha vår tjejdag och hon hade valt resmål - Mall of Scandinavia! Ja, hon gillar sånt min tjej, precis som jag gjorde när jag var barn. Att gå runt och titta i affärer på allt och lite till, äta den mat man gillar bäst och ta en god fika och kanske köpa något fint. Sånt gjorde jag ibland själv med min mamma ♥
 
Vi tog tåget och började dagen med att hitta någons borttappade plånbok. Sån tur att den blev hittad och kunde lämnas till konduktören, hoppas att ägaren återfick den snabbt. 
 
När vi väl var framme försökte vi lokalisera matstället hon valt och gick dit och åt en god lunch innan vi började den flera timmar långa vandringen genom köpcentret. Där fanns allt och lite till i oändliga gångar hit och dit, upp och ner. Kan lova att vi var väldigt snurriga och väldigt trötta när vi väl åkte hemåt igen. Vårt pendeltåg var då försenat så vi missade vårt andra tåg hem vilket innebar att vi fick vänta ytterligare en timme innan nästa kom, men det fanns ju åtminstone ett tåg att åka vilket vi var väldigt tacksamma för. 
 
Jag gillar färger och fina mönster och gissa om jag blev lycklig när jag upptäckte Desiguals butik. My oh my! Här kan jag ta mig tusan BO!! Bilderna är från mobilkameran och jag utlovar verkligen inga proffsfoton så vill ni se mer av härligheten får ni gå in på deras hemsida - HÄR . 
 
Men jag har helt klart hittat min stil för det här blir jag så himla GLAD av!
 
 
Sen hittade jag ju andra roligheter också eller vad sägs om de här färgklickarna. Märket heter Rice och är gjorda av melamin. Färger, former, mönster - de har ju allt!
 
 
Jag kom däremot inte hem med något av det ovanstående utan endast det jag planerat men med en varm känsla i kroppen efter en helt underbar dag med min fina tjej och minnen för livet. 
 
När vi är tillsammans med dem vi tycker mycket om händer så fantastiskt mycket bra saker i oss och vi är de vi är menade att vara - människor. ♥
 
 
I love when we're together... Ah remind me to kousei- kaori, since this anime quoted bunch of snoopy's quotes ;):
 
*Togetherness*
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela