Lantlivspuls

En blogg i dagboksform där mina tankar om högt och lågt får samsas med vardagsberättelser från den lilla gården i den lilla byn på landet. Inga förskönande omskrivningar utan ibland riktiga djupdykningar rätt ner i novembergeggan eller i det sköna gröna där kycklingarna kläcks i köket och det dagliga brödet gräddas på vedspisen. Mitt liv i all sin enkelhet och all sin svårighet. Välkommen!

Beslutsångest

Publicerad 2016-02-26 08:45:20 i Allmänt,

Jag bor på landet med en önskan om en viss självförsörjning. Jag går gärna i gummistövlar och Helly Hansen-tröja, slitna ful-jeans som är lagom skitiga men hur bekväma som helst. Jag har inget emot skjortan som jag sparat sedan 10 år tillbaka och har nästan aldrig högklackat. 
 
Därmed inte sagt att jag inte är modeintresserad OCKSÅ. Jag gillar också snygga kläder och olika former av kängor är hur syggt som helst och passar till det mesta. Jag gillar kjolar och färgglada strumpbyxor och jag sminkar mig innan jag går till jobbet. Sådeså. 
 
Idag ska jag beställa nya glasögon. Jag har haft bågar på prov i 1 vecka men kan inte bestämma mig. De bågar jag haft tidigare har varit ganska anonyma och inte stuckit ut så mycket. Nu är modet ett annat och jag har två par att välja mellan som är ganska olika de jag haft tidigare. Ett par med tjockare båge, mer markerad, lite "sofistikerad" och ganska tuff. Den andra bågen är tunnare och svart, ganska oansenlig men ändå, den är där och ramar in på ett jättesnyggt sätt med sin lite mer fyrkantiga look. 
 
 
Åh, dessa beslut! Önskar att jag kunde ta båda, men det blir en för stor utgift just nu. Glasen är ju svindyra! Jag passar på att testa linser också. Har haft det förut men aldrig regelbundet. Tycker linser är sköna att ha när jag jobbar i trädgården eller joggar, speciellt när det regnar - då ser jag nästan ingenting i glasögonen. Jag är hur som helst otroligt tacksam över att ha möjligheten att bara kunna gå till optikern och välja!
 
L'Optique Optometry Rochester Hills, MI 248.656.5055 www.loptiqueoptometry.com:
 
 
Tar en kopp kaffe och väntar på att tonårssonen ska vakna, sen pallrar vi oss in till stan för skola och ärenden innan vi tar helg!
 
 
Nu är det "bara" tre månader kvar innan de här vackra syrenerna blommar igen. Jag längtar. Under tiden planerar jag min köksträdgård, groddar och odlar allt jag kan i olika tråg här hemma. Snart dags att börja så tomater och chili. Underbart.
 
 
*Trevlig helg!*
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela