Lantlivspuls

En blogg i dagboksform där mina tankar om högt och lågt får samsas med vardagsberättelser från den lilla gården i den lilla byn på landet. Inga förskönande omskrivningar utan ibland riktiga djupdykningar rätt ner i novembergeggan eller i det sköna gröna där kycklingarna kläcks i köket och det dagliga brödet gräddas på vedspisen. Mitt liv i all sin enkelhet och all sin svårighet. Välkommen!

En fantastisk dag!

Publicerad 2016-02-27 20:15:42 i Allmänt,

Vilken dag vi haft idag! I den tidiga morgonen ganska många minusgrader men allt eftersom tinade dagen upp i ett fantastiskt solsken. Helt underbart! 
 
Jag älskar den här tiden på året då våren vaknar och fåglarna sjunger. Hela jag vaknar till liv igen efter vinterdvalan. Visserligen har ju inte den där vackra grönskan kommit än och marken är hård, frusen och ganska smutsig - men jag vet att det är på väg och energin känns i varje cell i kroppen. 
 
If we had no winter the spring wouldn't be so pleasant. #inspiring #quotes original artwork from http://www.inspirational-quotes-about-life.net/yourlife.html:
 
Jag är fortfarande ganska seg efter förkylningen men betydligt bättre. Idag började dagen med att baka korvbröd och en kaka till eftermiddagsfikat. Efter en lång frukost gick vi ut och fixade hos djuren. Jag sådde klart min kallbänk med spenat då jag nu köpt lite mer plantjord att sätta ner fröna i. Kallbänk testar jag för första gången i år och det ska bli spännande att se om de små fröna tar sig så att jag kan skörda framåt april. 
 
Jag gjorde också slag i saken och snickrade ihop en varmbänk. Nu är den klar och imorgon börjar jag fylla den för att sedan hålla tummarna hårt för att värmeprocessen ska komma igång så att jag kan så även i den. Jag ska även börja så frön av tomat, paprika, chili och diverse bladgrönsaker för senare utplantering. 
 
Ikväll har jag inga foton att visa, det får bli imorgon istället. 
 
Ska passa på att uppdatera om resultatet i skyttetävlingen som min dotter var med i. I hennes grupp var de 5 tjejer och killar som sköt och hon kom på andra plats!! Ingen dålig start i hennes första tävling då hon dessutom fick en rejäl dipp efter uppvärmningsskotten och ville gå hem (!). Hon tog några djupa andetag, torkade tårarna och fortsatte skjuta som om inget hänt. Hon slutade på 387 poäng av 400, hennes personbästa ligger på 389. Vilken bedrift! 
 
Nu sätter jag mig i soffan och tittar på mello med familjen... och jag lär inte ta mig upp i första taget. Trött ikväll.
 
 
 
Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela