Lantlivspuls

En blogg i dagboksform där mina tankar om högt och lågt får samsas med vardagsberättelser från den lilla gården i den lilla byn på landet. Inga förskönande omskrivningar utan ibland riktiga djupdykningar rätt ner i novembergeggan eller i det sköna gröna där kycklingarna kläcks i köket och det dagliga brödet gräddas på vedspisen. Mitt liv i all sin enkelhet och all sin svårighet. Välkommen!

Förkylningstider

Publicerad 2016-02-22 20:40:12 i Allmänt,

Jaha, då var det min tur att få den där lite värre förkylningen. Ingen influensa tack och lov men inget vidare ändå... Jobbat har jag gjort och gör nog imorgon också så jag står på benen, men matt som tusan. 
 
Det här med att inte vara i toppform är något som är riktigt jobbigt tycker jag, jag vill alltid dra igång stora projekt när jag har som minst ork och energi. Men jag kan ju alltid anteckna och komma på idéer medan jag vilar! Tar en varm kopp te och kryper ner under en filt en stund, kanske är något bra på TV också, annars har jag en bunt bra böcker att plöja igenom. 
 
Put your feet up relax and have a new cup of #tea, and perhaps a small biscuit:
 
Jag gillar te och har massor av olika sorter hemma. Bäst är nog grönt just nu, gärna smaksatt med härliga frukter eller blommor. Mums! 
 
Har läst att en tesked honung, helst ekoproducerad såklart, blandat med kanel ska knocka förkylningar rejält så det testar jag ikväll. Varje morgon börjar också, varje dag, med en kopp ljummet vatten med en skiva citron och en bit ingefära. En bra start på dagen och supernyttigt!
 
Trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela