Lantlivspuls

En blogg i dagboksform där mina tankar om högt och lågt får samsas med vardagsberättelser från den lilla gården i den lilla byn på landet. Inga förskönande omskrivningar utan ibland riktiga djupdykningar rätt ner i novembergeggan eller i det sköna gröna där kycklingarna kläcks i köket och det dagliga brödet gräddas på vedspisen. Mitt liv i all sin enkelhet och all sin svårighet. Välkommen!

När ljuset kommer tillbaka

Publicerad 2016-02-17 20:42:00 i Allmänt,

Något jag tycker är lyxigt nuförtiden är att kunna gå en promenad efter jobbet - i hyfsat dagsljus! 
 
Igår hann jag med en långpromenad med mina 4-benta kompisar innan solen gick ner helt. Vi var tillbaka kl. 17:30 och då var det ännu inte helt mörkt. Helt underbart efter den mörka perioden som verkligen suger musten ur mig ibland. Att få åka till jobbet i soluppgången ger också en fantastisk energikick och är verkligen en bra start på dagen. 
 
 
Ibland känns livet lite extra nära och glädjen är så total och närvarande. 
Känslan av att allt är möjligt och att allt, på något sätt och någon gång,
kommer att lösa sig och det tunga och svåra vänder till ren och skär förväntan.
Det lättar. 
 
 
 
Morgondagen och gårdagen var lika långt borta, men just nu lyste
solen klarrött mellan björkarna och luften var sval och mild. Det är
en kväll för en sång, tänkte Snusmumriken. En ny visa som ska ha
en del förväntan i sig och två delar vårmelankoli och resten bara
hejdlös förtjusning över att få vandra och vara ensam och trivas
med sig själv. 
 
Tove Jansson: Ur Det osynliga barnet
 
 
 
*Love and light*
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela