Lantlivspuls

En blogg i dagboksform där mina tankar om högt och lågt får samsas med vardagsberättelser från den lilla gården i den lilla byn på landet. Inga förskönande omskrivningar utan ibland riktiga djupdykningar rätt ner i novembergeggan eller i det sköna gröna där kycklingarna kläcks i köket och det dagliga brödet gräddas på vedspisen. Mitt liv i all sin enkelhet och all sin svårighet. Välkommen!

Tid för tankar och stillhet

Publicerad 2016-02-14 20:59:56 i Allmänt,

Jag älskar att promenera. Jag går ibland snabbt, på powerwalk eller i lagom takt för att känna in allt som finns omkring mig i detalj. Alla sätt är bra tycker jag och alla sätt har sitt syfte just då. 
 
Den här helgen har verkligen bjudit på fint promenadväder och jag har utnyttjat det till att sträcka ut benen, ta in den friska luften, de varma solstrålarna och bara njuta av stunden. 
 
När jag går låter jag tankarna flyga fritt och jag rensar huvudet, får idéer, provar nya tankar och tar mig tid att rensa bort tankar jag vill bli av med. Jag övar mig också i konsten att inte tänka speciellt mycket utan "bara vara". Att bara gå och vara i varje fotsteg. Inte det lättaste för en sån som jag, som väldigt gärna tänker - mycket. Däremot är det så otroligt nyttigt att jag lägger en hel del tid på den sortens träning också. 
 
Idag hade jag fint sällskap av mina fyrbenta vänner. De fyller mitt hjärta med en otrolig glädje och är perfekt promenadsällskap dessutom. 
 
 
 
 
 
Underbart ♥
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela