Lantlivspuls

En blogg i dagboksform där mina tankar om högt och lågt får samsas med vardagsberättelser från den lilla gården i den lilla byn på landet. Inga förskönande omskrivningar utan ibland riktiga djupdykningar rätt ner i novembergeggan eller i det sköna gröna där kycklingarna kläcks i köket och det dagliga brödet gräddas på vedspisen. Mitt liv i all sin enkelhet och all sin svårighet. Välkommen!

Lugn fredagmorgon

Publicerad 2016-03-04 09:48:24 i Allmänt,

Jag jobbar 75% på ett jobb cirka 4 mil bort. Att pendla är inget problem för mig, annat än att jag tycker att det svider lite i plånboken och i mitt miljötänk. I övrigt njuter jag av tiden i bilen där jag kan låta tankarna flyga lite som de vill, lyssna på musik och "bara vara" en stund. 
 
Jag har förlagt mina arbetsdagar på 4 dagar/vecka vilket innebär att jag idag har en ledig fredag tillsammans med familjen. Härligt! Vi börjar med en slö frukost som ofta drar ut lite på tiden och ingen behöver passa några tider just idag eftersom det är sportlov. Fint!
 
Utanför faller snön medan fåglarna kvittrar, det är nollgrader och vi längtar efter våren. Jag läser odlingsbloggar och självhushållningsböcker, planerar vad jag ska så ute till våren och vattnar det jag försått här inne. Det ska bli spännande att se hur det går och försöka vara så pass ödmjuk att jag lär mig av mina misstag och inte blir allt för nedstämd det inte fungerar. Viljan finns och så också insikten om att jag inte kan styra allt, ibland gäller det att bara ha hopp,tillit och insikt om att allt är en lärdom, hur trist det än kan vara när det inte blir som man tänkt sig. Det blir oftast bra ändå, om än lite annorlunda. Det är ju också det som är charmen - att få ta det som det kommer. 
 
To plant a garden is to believe in tomorrow - I'd love a sign like this for my backyard.:
 
 
 
*Life is a garden - dig in"
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2016-03-06 10:04:40

Nu har jag läst ifatt och vilken härlig resa ni gjort hit tills på er gård. Det är så mysigt med alla djuren, de kräver mycket men de ger också otroligt mycket tillbaka.
Förstår ditt tänk runt resorna till jobbet men skönt ändå med en arbetsplats du trivs på och att vara ledig fredagar.
Här njuter vi idag av ännu en ledig dag, vasaloppet på tv:n och mys med familjen.
Kram

Svar: Ja, det är helt klart en resa detta med gården och alla drömmar... men en härlig resa där de fina stunderna helt klart överväger de lite sämre.
Kram!
lantlivspuls.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela