Lantlivspuls

En blogg i dagboksform där mina tankar om högt och lågt får samsas med vardagsberättelser från den lilla gården i den lilla byn på landet. Inga förskönande omskrivningar utan ibland riktiga djupdykningar rätt ner i novembergeggan eller i det sköna gröna där kycklingarna kläcks i köket och det dagliga brödet gräddas på vedspisen. Mitt liv i all sin enkelhet och all sin svårighet. Välkommen!

Upptäcker en ny stad!

Publicerad 2016-04-10 10:18:14 i Allmänt,

Att gå en längre och ganska intensiv kurs och samtidigt vara ordentligt ringrostig vad gäller studievana, det sätter sina spår på orken har jag märkt. Jag har varit väldigt trött efter all koncentration och intagande av information hela dagarna. Dessutom går jag längre dagar nu och en dag mer i veckan än jag normalt jobbar. Det känns men oj, så roligt jag har! 
 
Visst var det nervöst att samlas många ur olika yrkeskategorier och olika arbetsplatser men allt eftersom har vi blivit en sammansvetsad och glad grupp som har roligt tillsammans. Vi utbyter information, diskuterar, skrattar och har starka åsikter - tillsammans! En härlig känsla. 
 
Förutom allt detta som verkligen är stärkande för själen, upptäcker jag nu en för mig ganska ny stad. Jag har varit här förut men endast på dagsvisiter. Nu har jag hela 8 dagar på mig att upptäcka vad den har att erbjuda och det är så roligt! Kan ni gissa var jag är?
 
 
Förutom det här fina slottet finns en hel del konst, trevliga restauranger och fik, gym att träna på, en å som rinner genom hela staden och en jättefin slottsträdgård. Arkitekturen i stan är faschinerande då blandningen av gammalt, nytt och renoverat äldre är påtagligt. 
 
Jag, som älskar att titta på hus, gottar mig i alla vackra byggnader och tar en hel del kort. Veckan som kommer fortsätter jag att upptäcka andra delar av staden, jag har några kvar att frossa i. 
 
 
Eftersom jag har en ganska lång sträcka hem så jag bor på hotell i veckorna, något som verkligen är som att bo i en bubbla. Ett liv i livet liksom. Jag är där, bor där och upplever staden men min familj, som är den större delen av mitt liv, är ju inte där jag är vilket ger en märklig känsla. Det är dagliga telefonsamtal och sms som gäller och det känns skönt att den möjligheten finns. Tänker lite på de som kommit till vårt land och som inte har den möjligheten att hålla kontakten med sin familj, sina barn och vänner. Den ensamheten, osäkerheten och frustrationen som de känner kan jag bara ana och det önskar jag ingen. Tänker då vidare på det otroligt viktiga arbete som olika organisationer gör för att återförena familjer... för tänk om jag inte skulle kunna bli återförenad med min....
 
Återigen är perspektiv något att vara väldigt tacksam för. 
 
Idag skiner solen och jag laddar för en dag ute med trädgårdsfix och omplanteringar av olika grönsaker som växer runt om i huset. Härligt!
 
*Love is everything*
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2016-04-15 10:09:53

Vilka fina byggnader. Underbart att kunna ströva runt och titta i en ny stad.
Härligt att lära sig nytt och träffa ny människor.
Låter som du har det härligt även om jag förstår att du längtar efter familjen!
Kram

Svar: Ja, jag älskar att gå omkring och titta på hus och när jag får upptäcka en ny stad så finns det så många detaljer att se när ögat och sinnet är vidöppet. Underbart! Jag har haft det toppen och ännu mer toppen är det att vara tillbaka på hemmaplan igen. Kram!
lantlivspuls.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela