Lantlivspuls

En blogg i dagboksform där mina tankar om högt och lågt får samsas med vardagsberättelser från den lilla gården i den lilla byn på landet. Inga förskönande omskrivningar utan ibland riktiga djupdykningar rätt ner i novembergeggan eller i det sköna gröna där kycklingarna kläcks i köket och det dagliga brödet gräddas på vedspisen. Mitt liv i all sin enkelhet och all sin svårighet. Välkommen!

Guldkorn

Publicerad 2016-03-15 21:55:19 i Allmänt,

Ett av mina guldkorn är när värmen kommer och det går att sitta ute och ta en kopp kaffe eller te. Jag älskar att sitta på vår farstubro, känna solen värma benen och höra fåglarna kvittra sådär underbart. Det kan tänkas som en ganska liten och simpel sak men för mig är det definitivt en av de där stunderna som bär mig framåt. En liten stund i en total och medveten närvaro i mitt eget eller i andras sällskap. 
 
 
Jag tror att det gäller att hitta guldkorn i vardagen. Såna där saker som glädjer, peppar och helar. Det kan vara så lite som en kopp te på en farstubro men det är så otroligt mycket större för själen. Har du hittat dina guldkorn i vardagen? Letar du? De finns där men ibland är de bara gömda i lite sand. 
 
 
Vi har fått snödroppar i gräsmattan och jag kan inte annat än att njuta!
 
Green moss. Rolling hills. An escape from the every day. Get carried away living life to the fullest with our new Fall Collection. Find it in candles, wax melts, PlugIns Scented Oil and room sprays. Feel Spontaneous. Feel Glade.
 
 
* Hope and happiness*
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2016-03-20 08:32:33

Åh vad mysigt att sitta ute och fika på trappan. Den möjligheten har funnits här med i veckan men inte så mysigt att sitta bland allt skräp...
Vårblommor har tittat upp hos er också, här har vi fortfarande snö.
Kram

Svar: I helgen hade vi sämre väder men å andra sidan fick jag massor gjort på gårdsplan så när solen kommer fram igen är jag rustad för fika med djurutsikt :)Kram!
lantlivspuls.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela